اسکرام ( Scrum ) چیست ؟ + کاربرد های آن
Ice Scrum یک وب اپ است و برای استفاده از Scrum استفاده می شود و یکی از محبوب ترین متد توسعه است و میتواند حال هوای محیط کاری را حفظ کند و همکاری ها را بهتر کند. در ادامه با ممد دانلود همراه باشید تا درباره icoScrum بیشتر یاد میگیریم !
Ice Scrum چیست ؟
یک ابزار است برای مدیریت Scrum خود. این یک ابزار آنلاین است که به همراه Sprint های چسبان است که اعضای تیم میتوانند ان ها را ببینند این موارد برای Product Backlog استفاده می شوند.
حالا اسکرام ( Scrum ) چیست ؟
اسکرام فریمورکی است که به اعضای تیم ها کمک می کند تا باهم کار کنند ! اسکرام نام خود را از یک تکنیک در بازی راگبی جهت آماده سازی برای بازی بزرگ است. این روش تیم ها را تشویق می کند از طریق آن چیز های تازه ای بیاموزند و در کار خود سازماندهی داشته باشند و باعث می شود که باخت ها بهبود پیده کنند.
اسکرام برای تیم های توسعه نرم افزار استفاده می شوند و بیش تر برای مدیریت تیم ها است.
اسکرام یک ذهنیت
اسکرام را میتوان گفت که ذهنیت است که هر یک اعضای تیم از آن رضایت دارند ! مثال آن اسکرام Agile است.
اسکرام میداند که تیم درباره پروژه نمیداند و میخواهد به آن ها کمک کند تا هر کس وظیفه ای را بگیرد و آن را توسعه دهد تا همگی راضی باشند.
کمک اسکرام
یکی از کاربرد های اسکرام الویت بندی و تست فرایند ها کوتاه سازی آن ها و چرخه تست و انتشار آن است که میتواند به یاد گیری تیم و توسعه پروژه بهبود ببخشد.
ساختار اسکرام
اسکرام میتواند بر اساس پروژه تغیر کند و بر اساس نیاز ها تنظیم شود. نظریه های زیادی وجود دارد برای تیم های اسکرام برای موفق شدن عرضه شده است. با این حال تیم های بزرگ و زیادی تاکید دارند که ارتباط روشن و شفافیت و تلاش برای بهبود مداوم همواره باید در کانون هر فریمورکی انتخاب شود. و میتوان گفت بقیه موارد به عهده ماست !
ساخته های اسکرام
اسکرام ها سه ساخته دارند : ساخته ها چیزی هستند که ما میسازیم : مانند یک ابزار که میتواند یک مشکل را رفع کند !
در اسکرام این سه ساخته شامل بک لاگ محصول – بک لاگ اسپرینت پ یک افزایش است.
و در واقع بر اساس تعریف ما انجام ( ساخته ) می شود. تیم اسکرام مداوم روی آن را بازدید می کنند و طی زمان بر روی آن سرمایه گذاری می کنند.
رویداد های اسکرام
یکی از اصلی ترین مولف های اصلی اسکرام رویداد و یا مراسم اسکرام هستند. این مراسم ها جاهایی هستند که بیشترین تغیرات ممکن وجود دارد. برخی تیم ها معتقد هستند که مراسم های پی در پی باعث گیجی می شود.
توصیه کلی این است که در ابتدا و به مدت دو اسپرینت از همه مراسم استفاده کنید و شرایط را بررسی نمایید. سپس یک بازنگری داشته باشید و جاهایی که باید تعدیل کنید را بشناسید.
سازماندهی بکلاگ
این رویداد گاهی اوقات به نام دستکاری بکلاگ نیز شناخته میشود. برگزاری این رویداد ها جزء مسئولیتهای مالک محصول است. وظیفه اصلی مالک این است که محصول را به سمت هدف محصول حرکت دهد.
برنامهریزی اسپرینت
کاری که باید در اسپرینت کنونی اجرا شود در طی این جلسه و از سوی کل تیم توسعه برنامهریزی میشود.
این جلسات از سوی اسکرام مستر هدایت میشود و جایی است که تیم در مورد اهداف اسپرینت تصمیمگیری میکند. سپس استوریهای استفاده خاص از بکلاگ محصول به اسپرینت اضافه میشوند. این استوریها همواره با هدف همسو هستند و تیم اسکرام هم در مورد امکان پیادهسازی آن در طی اسپرینت توافق دارد.
در انتهای جلسه برنامهریزی هر عضو اسکرام باید در مورد این که در اسپرینت کنونی چه چیزی باید تحویل داده شود و این افزایش چطور حاصل میشود، تصویر روشنی در ذهنش داشته باشد.
اسپرینت
اسپرینت در واقع به آن بازه زمانی گفته میشود که تیم اسکرام با کمک همدیگر روی اتمام یک افزایش کاری میکند.
دو هفته یک طول کاملاً معمول برای یک اسپرینت است، گرچه برخی تیمها زمان یک هفته را برای زمانبندی و یا یک ماه را برای تحویل یک افزایش و ارزش ارزشمندتر بهتر میدانند.
به طور کلی هر چه کار پیچیدهتر و ناشناختهتر باشد، اسپرینت باید کوتاهتر باشد تا مفهوم ها جا بیوفتند. انتخاب این زمان به تیم ان بستگی دارد.
همه رویدادها از برنامهریزی تا بازنگری در طی اسپرینت رخ میدهند. زمانی که روی یک بازه زمانی برای اسپرینت توافق حاصل شد، این بازه زمانی باید در طی دوره توسعه آن محصول ثابت باقی می ماند. این امر به یادگیری تیمهای توسعه از وقایع گذشته کمک میکند و میتواند بینش را روی اسپرینتهای بعدی اعمال کنند. ( کسب تجربه )
اسکرام روزانه ( سرپایی )
در واقع یک جلسه کوتاه است و روزانه برگذار می شود و زمان یکسانی دارد و بسیار ساده استو معمولا این جلسات طی 15 دقیقه تمام می شوند. اما زمان آن کاملا اختیاری است. این جلسه باید سریع تمام شود. و برای 24 ساعت آینده برنامه ریزی می شود.
جلسه روزانه Scrum جایی است که اعضا باید دغدغهها مشکلات و موارد خاص خود را در مورد هدف اسپرینت یا هر گونه مانع بیان کنند.
یک روش رایج برای اجرای جلسه اسکرام روزانه این است که هر یک از اعضای تیم به سه سؤال در زمینه رسیدن به هدف اسپرینت پاسخ بدهد:
- دیروز چه کارهایی کردم؟
- امروز قرار است چه کارهایی کنم؟
- آیا هر نوع مانعی برای من وجود دارد؟
بررسی اسپرینت
در انتها اسپرینت ها تیم ها در یک جلسه غیر رسمی جمع می شوند تا یک دمو را نمایش دهند و آن را باز بینی می کنند. و مالک محصول میتواند آن را برسی کند و موارد مورد نیاز را بازگو کند. این جلسه نهایتا 4 ساعت طول می کشد.
گذشتهنگری اسپرینت ها
گذشته نگری یعنی تیم ها دور هم جمع می شوند و بر روی آن چیزی که کار کردند بحث کنند بر روی آن اسپرینت جاری. و اگر موفق نشدند برای آن مستند
سازی کنند. و انچه در دوره بعدی نیاز است بهبود پیدا کنند بحث می کنند.
نقش ها در اسکرام
یک تیم اسکرام سه نقش اصلی دارد :
- مالک محصول
- اسکرام مستر
- تیم توسعه
تیم توسعه نیز شامل موارد زیر است :
- متخصصان UX/UI
- مهندسان OPS
- برنامه نویسان
- و . . .
هستند.
مالک محصول :
همان صاحب پروژه است و الویت می کند و از تیم مهندسی اجرا می شود.
اسکرام مستر :
آن ها مسئول همه کار های درون اسکرام هستند و مالکان محصول و کسبکار فرآیند را هدایت می کنند.
تیم توسعه :
مسئول پیاده سازی کار است.
سخنان پایانی
خیلی خوبه یادش بگیرید و در شرکت ها هم بسیار کاربردیه حققققققق
نوشته شده توسط امیر حسین ابراهیمی
پسورد فایل : ندارد گزارش خرابی لینک
دیدگاهتان را بنویسید