تاثیر رپورتاژ خبری در بازاریابی مجازی چیست ؟
خود کلمه رپورتاژ به معنای گزارش است. رپورتاژ ها در واقع همان تبلیغهای دارای اسپانسر هستند. در ادامه با وب سایت ممد دانلود همراه باشید تا درباره تاثیر رپورتاژ خبری در بازار یابی بیشتر بدانیم !
رپورتاژ چیست ؟
رپورتاژ همان محتوای حمایت شده است و معنی لغت آن گزارش است میتوان گفت رپورتاژ همان تبلیغ های دارای اسپانسر است که این اسپانسر میتواند با دریافت مبلغی آن را منتشر کند.
چرا از رپورتاژ استفاده کنیم ؟
با استفاده از رپورتاژ افراد به صورت نامحسوس با شما آشنا می شوند و بدون نیاز به اجبار به کسب کار شما آشنا می شوند. دقت کنید رپورتاژ مانند تبلیغ های آزار دهنده نیست و آن ها دسته تبلیغ های دیگر هستند رپورتاژ کار کاربر را سخت نمیکند و باعث افزایش اعتماد مشتری و افزایش دانش او می شود.
فرمت انواع رپورتاژ
رپورتاژها فرمت های متفاوتی دارند و در آن ها محدودیتی وجود ندارد در واقع تنها چیزی که ان ها را جدا میکند و یا متمایز می کند پولی بودن ( دارای اسپانسر بودن ) آن است.
انواع فرمت رپورتاژ :
- مقاله ها
- عکس ها
- ویدیو ها
- توییت های توییتر
- پست ها و استوری های اینستاگرام
- و . . .
در واقع هر موردی دارای اسپانسری رپورتاژ است !
تاثیر رپورتاژ خبری در بازاریابی
رپورتاژ های خبری
دقت کنیم رپورتاژ خبری با آگهی تفاوت هایی نیز دارد آگهی ها در واقع نیاز دارند شما را جذب کنند اما رپورتاژ خبری خبری را به شما میدهد و شما خودتان دلتان میخواهد دنباله ان را مشاهده و مطالعه کنید !
تاثیرات آن در بازار یابی :
رپورتاژ های خبری با توجه به تحقیقات کاربر مورد نظر به ان ها ارائه می شود یک رپورتاژ عالی میتواند حتی یک کسبکار را از نابودی نجات دهد !
تاثیرات رپورتاژ ها خبری :
معروفیت
ممکن است افراد بر روی رپورتاژ شما کلیک نکنند ! اما اگر این کار را بصورت گسترده انجام دهید معروف خواهید شد و بر سر زبان ها خواهید آمد ! اما معروف شدن چه کاربردی دارد ؟ در درجه اول معروفیت باعث جذب مشتریان می شود و در مورد دوم شما خودتان یک برند می شوید ! و ممکن است حتی خدمات شما ضعیف باشد باز هم خیلی ها به شما مراجعه کنند !
از این مورد میتوان به کسبکار دیجیکالاف اشاره نمود ! که سایت هایی مانند ای مالز کالاف را با قیمت مناسب تر ارائه می دهند اما همچنان جتی اگر کالا گرانتر باشد بسیاری از افراد حتی وارد سایت های دیگر نمیشوند و از سایت دیجیکالاف خرید می کند ( البته بماند که دیجیکالا خدمات خوبی هم مانند پیک اختصاصی مرجوعی آسان و . . . هم ارائه می کند )
برند شدن شما !
مثالی که از دیجیکالا ذکر شد مثال خوبی بعنوان برند شدن است اما برند شدن چه مزایایی دارد ؟
رشد کسبکار
کسب کار شما به شدن رشد می کند زیرا افراد زیادی شما را بهتر از بقیه می دانند !
تعریف قوانین خودتان !
زمانی که شما برند شوید دیگران چاره ای جر اطاعت کردن از شما را ندارند ! وقتی اکثر کاربران با قوانین شما سازگار هستند دیگران هم مجبور به سازگاری با قوانین شما شوند ( البته ممکن است آن ها قوانین ساده تری بگذارند و به شما صدمه بزنند ! ) مانند بخش دیجیپلاس دیجیکالا که اوایل کل ارسالی ها رایگان بود اما در حال حاضر فقط 4 بار با هر اشتراک مجاز به ارسال رایگان هستند !
اعتماد بیشتر مشتری
با برند شدن شما مشتریان بیشتری هم به شما اعتماد می کنند اما کار خوب هم نوعی تبلیغ عالی است !
تاثیر نهایی رپورتاژ
رپورتاژ نباید کلی باشد و بهتر است به یک موضوع خاص اشاره کند :
علت اصلی این موضوع دریافت کاربران مورد نیاز ماست
مثال :
سایت ممد دانلود سایت فروش فایل دانشجویان
مثال بهتر :
سایت ممد دانلود : پروژه های C# برای دانشجویان
ابتدا شاید فکر کنید مثال اول بهتر است زیرا تمامی موارد را پوشش میدهد اما مشتری ما نمیداند که چه چیز هایی وجود دارد و البته نباید با بازگو کردن تمامی خدمات مشتری را گیج کنیم !
رپورتاژ ما باید برای کاربران مورد نیاز ما نمایش داده شود برای مثال کاربری که در یک سایت دانلود نرم افزار برود برای او نباید تبلیغ شامپو نشان داد ! و باید تبلیغ مورد نظر مانند ( آموزش برنامه نویسی یا گرافیک و یا . . . ) نشان داد تا رپورتاژ ما هدفمند تر شود !
قیمت مناسب رپورتاژ
رپوزتاژ به نسبت قیمتش خیلی موثر در رشد کسبکار است و در بهترین حالت باید گشترده انجام شود تا بازدهی بالایی داشته باشد.
ممنونیم که با ما همراه بودید !
دیدگاهتان را بنویسید